Advertisement
Filmposter 2020

Shinchan: het Krabbelrijk en bijna vier helden is de 28ste film van Shinchan. De film is te zien sinds 11 september 2020 in bioscopen in Japan.

De Engelstalige titel luidt "Crayon Shin-chan: Crash! Rakuga Kingdom and Almost Four Heroes" en de originele Japanse titel luidt "Kureyon Shinchan: Gekitotsu Rakugakingudamu to Hobo Shi-Ri no Yūsha" of クレヨンしんちゃん 激突! ラクガキングダムとほぼ四人の勇者.

De film is (nog) niet nagesynchroniseerd naar de Nederlandse taal.

Verhaallijn

Omdat het Krabbelrijk tussen de wolken bedreigd wordt in zijn bestaan door een gebrek aan krijtwerk wordt de bevolking van de aarde aan het werk gezet om het Krabbelrijk in leven te houden.

Personages

  • Shinchan
  • Mitsy
  • Harry
  • Daisy
  • Nini
  • Max
  • Gemaskerde Muchacho
  • Big-a-zoid

Defensie

Het Krabbelrijk heeft een minister van defensie die ten einde raad is als het hemelse koninkrijk ten onder dreigt te gaan aan een gebrek aan tekenen.

Prinses

De prinses van het Krabbelrijk is de ondersteuningsambasseur van de afdeling 'schetsen'.

Aardbei, Appel en Meloen

De dames Aardbei, Appel en Meloen zijn een drieling. Ze hebben ieders een hoed in de vorm van de fruitsoort waar ze naar vernoemd zijn.

Crew

  • Regisseur: Takahiko Kyogoku
  • Schrijver: Ryo Takada

Weetjes

  • De film stond oorspronkelijk gepland voor uitgave op 24 maart 2020 maar werd verzet wegens de pandemie-maatregelen.
Advertisement