Advertisement

Het is een prachtige dag! Mitsy vindt dat het vanwege het prachtige weer een perfecte dag is om met het gezin te gaan wandelen. Harry heeft geen zin, maar Mitsy zegt dat hij moet. Shin Chan heeft ook geen zin en Harry vindt dat een goed excuus om niet te gaan. Mitsy is daar niet blij mee en zorgt ervoor dat het gezinsuitje toch doorgaat.

De Nohara's zijn van plan een berg op te wandelen. Ze gaan met de trein naar de berg toe. Helaas is de treinrit lang en moeten ze twee uur lang in de trein staan, alle zitplaatsen zijn bezet! Shin Chan wordt moe van de hele tijd stil staan en Mitsy wordt moe van haar tas vasthouden. Ze zorgen er door middel van gezeur door dat Shin Chan op Harry's rug mag zitten en dat hij ook Mitsy's spullen vast houdt. Harry is er niet blij mee maar hij heeft niet veel keus...

uiteindelijk komen de Nohara's na twee uur reizen eindelijk bij de berg aan. Het is erg druk! Veel mensen hadden het zelfde idee als de Nohara's. Aan de voet van de berg staat een bord. Er staat op dat er twee paden zijn, een pad van 3 km en een pad van 5,5 km. Bij het pad van 3 km staat een hele lange rij. Harry heeft geen zin om te wachten. Hij stelt voor om het lange pad te nemen. Mitsy is bang dat het te moeilijk is, maar Harry zegt dat ze het makkelijk kunnen doen. En zo beginnen ze aan het pad van 5,5 km.

Na tien minuten gewandeld te hebben zegt Mitsy dat ze trekt krijgt. Shin Chan lust ook wel wat. Het komt goed uit want er is een snackbar langs het pad. De eten daar een lekkere snack. Ondertussen praten ze met de eigenares van de snackbar. De eigenares zegt dat bijna niemand meer het lange pad neemt vanwege de kabelbaan. Dan zien de Nohara's het ook, er is een kabelbaan waarmee je op de berg kan komen. De vrouw zegt dat dat de rij aan de voet van de berg verklaart. Harry en Mitsy vinden het maar vreemd. Er stond geen bord waarop stond dat er een kabelbaan was. De eigenares van de snackbar zegt dat dat komt omdat iedereen het gewoon al weet! Behalve de Nohara's... Harry en Mitsy zijn teleurgestelt omdat ze gewoon met de kabelbaan de berg op konden gaan. Maar Harry bedenkt zich snel en zegt dat het juist motiverend is voor hen. De Nohara's gaan door met wandelen en blijven het lange pad volgen.

Na een tijdje lopen raken de Nohara's moe en hebben er moeite mee om op de berg te komen. Maar uiteindelijk bereiken ze toch de top. Harry vindt dat ze heel erg speciaal en bijzonder zijn omdat ze het lange pad genomen hebben en dat ze ook nog heelhuids de top hebben bereikt. Ze leggen het moment op foto vast en lopen dan weer over het lange pad naar beneden. Dat gaat een stuk makkelijker omdat ze bergafwaarts lopen.

De volgende dag als de Nohara's wakker worden hebben ze allemaal spierpijn. De wandeling heeft uiteindelijk een lelijke blessure met zich meegebracht.

Advertisement