Advertisement

Mitsy is een tekening aan het maken voor een wedstrijd van de tekenacedemy. Shinchan moet van Mitsy naar het postkantoor gaan om daar aan iemand te vragen of die er een postzegel op wil plakken en op wil sturen. Mitsy wil de brief "Supersnel Express" op de post laten doen. Shinchan vertrekt en zegt alsmaar : Dit moet Supersnel Express, zo kan hij het onthouden. Maar het is een eindje naar het postkantoor en hij hoort allemaal mensen praten. Daarom onthoud hij de dingen die de mensen zeggen en zegt al heel lang niet meer "Dit moet Supersnel Express". Maar hij is uitgekomen bij het woord "polipapi". Als hij bij het postkantoor is aangekomen zegt hij tegen een medewerker dat de brief "polipapi" moet. De postmedewerkers denken dat het een test is. Ze zijn helemaal in rep en roer omdat ze niet weten wat een "polipapi" is. Ze bellen naar andere postkantoren en zeggen tegen iedereen dat ze alleen maar met polipapi's bezig mogen zijn, terwijl ze nog niet eens weten wat het is. Mitsy leest thuis in een brief dat de tekenacedemy voor goed gesloten wordt maar de mensen op het postkantoor zoeken nog steeds uit wat een "polipapi" is. De brief hoeft helemaal niet meer verstuurd te worden, maat de medewerkers zoeken gewoon door.

Advertisement