Advertisement

Shin-Chan wordt niet wakker omdat hij de avond er voor tot heel laat tv heeft gekeken. Mitsy haalt hem uit z'n bed en hij moet tanden gaan poetsen. Even later staat Mitsy op straat met haar vriendinnen te praten, en hebben het over de pubertijd. Er komen een stel pubers langs scheuren, en even later nog twee, of toch niet? Nee het is opa hij is ook een soort puber maar wat ouder. Ze lopen naar binnen en Shin-Chan vliegt zijn opa in z'n armen. Ze gaan eten en hij zegt onder het eten dat hij weg is bij oma omdat hij haar met een ander betrapt heeft. Mitsy zegt dat hij wel mag blijven. De schoolbus komt en Shin-Chan wil niet naar school, maar even later zegt opa dat hij toch moet gaan, hij heeft gehoord dat de juf een lekker jong ding is. Hij staat juf Dori bij de bus te versieren maar dat lukt niet echt. In de bus leert opa de kinderen het lied van het schaap en het naaktmodel.

Shinchan's opa komt naar de Noharah's toe. Hij zegt dat zijn vrouw, oma, vreemd gaat. Mitsy schrikt, maar het blijkt dat oma gewoon naar een vriendin is gegaan. Shinchan vind het te gek want opa lijkt op hem, ze hebben dus een hele hechte band. Opa en Shinchan halen allemaal geintjes uit met Mitsy. Mitsy wordt er gek van. Opa blijft ook slapen en de volgende morgen moet Mitsy ze wakker maken, Shinchan moet nog naar school. Opa zegt tegen Mitsy : Ik breng Shinchan wel naar de bus want ik heb gehoord dat zijn juf een lekker ding is. Opa gaat zelfs met Shinchan mee naar school. Als de bus al wegrijd (met opa en Shinchan er in) dringt het bij Mitsy pas door wat opa gezegd heeft : "EEN LEKKER DING!" Mitsy rent achter de bus maar haalt de bus niet in. En opa vertelt allerlei rare moppen in de bus die niet geschikt zijn voor 5-jarige.

Advertisement