Advertisement

Max wil met Maggy op school op de wip, maar hij durft het niet te vragen, hij durft uberhoubt niet te praten met meisjes. Hij probeerde het toch en het lukte niet, hij ging huilend bij de bosjes zitten, waar Shin-Chan als bij verkleed in de boom zat. Max vraagt Shin-Chan hoe je met meisjes moet praten, maar die zegt dat hij Max dat niet kan leren. Maar na een tijdje doet hij het toch. Ze gaan oefenen met Bo, hij was verkleed als meisje en vond zichzelf mooi. Shin-Chan doet het eerst even voor, en ging naar de wip. Maar toen Max het nadeed deed Bo niets, Shin-Chan zei dat het vast zijn type niet was. Ze gingen maar gewoon wat oefenen op straat, zoals met Baby's, oude vrouwen, enz.. De volgende dag op school deed Max precies hetzelfde als Shin-Chan, hij deed het ook bij Maggy die hard wegrende. Max moest weer huilen en Dori troostte hem.

Een meisje uit de zonnebloemklas, Maggy, zit met twee vriendinnen in de zandbak op het schoolplein te spelen. Max is verliefd op Maggy. Hij besluit naar haar toe te gaan en met haar te praten. Max loopt vastberaden op haar af, maar als hij er eenmaal is weet hij niks te zeggen. De meisjes gaan weg en Max blijft alleen achter.

Max trekt zich terug en gaat huilen omdat het praten met Maggy mislukt is. Shin Chan zit verkleed als bij in een boom en hoort Max in zichzelf over Maggy praten. Shin Chan springt uit de boom en gaat met Max praten. Max wil dat Shin Chan hem leert hoe je het best met meisjes om kan gaan. Zo kan hij beter met Maggy praten denkt Max. Shin Chan heeft er geen zin in, hij zegt dat zo'n training jaren duurt.

Uiteindelijk stemt Shin Chan toch in met Max' idee, Max heeft namelijk al zijn lunchgeld aan Shin Chan gegeven. Max moet oefenen op Bo. Bo heeft zich als een meisje verkleed omdat Shin Chan heeft gezegd dat het verkleed-als-je-idool-dag is. En Bo's idool is Heidi. Shin Chan doet eerst voor hoe Max iemand uit moet vragen. Hij vraagt aan Bo op de Shin Chan stijl aan Bo of hij met hem op de wip wil gaan spelen. Het lukt en Shin Chan en Bo gaan wippen. Daarna is Max aan de beurt. Hij vraagt aan Bo of hij wil gaan eten met hem. Bo loopt weg en noemt Max een viespeuk. Shin Chan zegt dat Max Bo's type niet is en dat hij daarom weg liep. Shin Chan vindt dat het tijd wordt voor een ander plan.

Shin Chan, Max en Bo gaan het dorp in om verder te oefenen. Max oefent eerst op een hond. Max zegt wat tegen de hond en hij wordt vriendelijk gelikt. Het gaat goed vinden ze. Daarna oefent Max op een baby, volgens de Shin Chan stijl. De baby is er niet blij mee en gaat huilen. Daarna is een oude dame aan de beurt. Max doet alsof ze heel jong is op de Shin Chan stijl, helaas hoort de dame niets omdat ze zo goed als doof is. Het drietal gaat weer verder...

Max oefent nog een keer, dit keer op een poster van een vrouw in een caf�. Shin Chan doet alsof hij de vrouw is en Max praat met de poster. Iedereen in het caf� kijkt Max en Shin Chan vreemd aan...

De volgende dag gaat Max naar school. Max begroet juf Dori volgens de Shin Chan stijl. Juf Dori vraagt meteen aan Shin Chan wat hij gedaan heeft. Shin Chan zegt dat hij Max naar zichzelf heeft gevormd. Max stapt op Maggy af en vraagt haar mee uit op de wip. Maggy rent weg en zegt dat Max veel te veel op Shin Chan lijkt, en ze heeft een hekel aan Shin Chan! Max huilt tranen met tuiten. Juf Dori pept Max op, maar dat mislukt en Max gaat alleen maar harder huilen. shin Chan zegt dat juf Dori les moet krijgen in praten met jongens.

Advertisement