Advertisement

Shin Chan en Mitsy zitten samen TV te kijken. Ze kijken naar een programma waar allemaal slimme kinderen hun unieke talent tonen. Er is eerst een jongen die achterstevoren kan spreken. Daarna een meisje genaamd Marti, zij heeft een perfect geheugen! Er worden allemaal speelkaarten ondersteboven gelegd en Marti kan alles onthouden en weet zonder enige fout alle setjes kaarten die er zijn bij elkaar te vinden. Mitsy is onder de indruk maar Shin Chan kan alleen aan zijn eigen "talent" denken, namelijk zijn blote-kontendans

De volgende dag als Shin Chan naar school gaat ziet hij opeens door het raam Marti in juf Uma's klas staan. Shin Chan is onder de indruk omdat ze op TV was. Marti zit voortaan in juf Uma's klas. Marti stelt zich voor aan de andere leerlingen uit juf Uma's klas, ze gebruikt allerlei dure worden waar niemand wat van begrijpt.

Shin Chan vertelt het hele verhaal meteen aan Max, Nini, Cosmo en Bo als hij naar zijn eigen klas gaat. Ook Max is onder de indruk omdat ze op TV was. Even later komt juf Uma Marti voorstellen aan juf Dori's klas. Ze gebruikt weer veel dure worden en juf Dori kan amper geloven dat het een kleuter is. Cosmo wil een handtekening en komt gelijk op Marti af. Shin Chan ziet dit weer als een goude kans om Cosmo weer eens te zieken en doet dat dus ook weer... Marti stelt voor om het geheugenspelletje te doen.

Marti heeft de kaarten ondersteboven neergelegd en is klaar om te beginnen. Niemand uit juf Dori's klas wil omdat iedereen bang is te verliezen. Juf Dori en juf Uma gaan gelijk ruzi�n over wie de slimste leerlingen in de klas heeft. Hoofdmeester Enzo wil de twee uit elkaar halen maar wordt dat door Dori en Uma als tegenstander van Marti uitgekozen.

Het potje begint en hoofdmeester Enzo verliest al binnen en minuut, Marti heeft weer alle setjes kaarten bij elkaar gezocht zonder ook maar een fout te maken. Shin Chan is niet zo blij dat Marti hoofmeester Enzo heeft vernederd, dat is zijn taak vindt Shin Chan. Shin Chan daagt samen met Bo Marti uit voor een potje.

Marti denkt dat Shin Chan en Bo nooit van haar kunnen winnen. Marti draait als eerste een kaart om. Shin Chan leidt haar af en Marti verliest haar concentratie. Ze draait door Shin Chan's afleiding de verkeerde kaart om! Marti zegt dat ze uit schoot en dat ze het opnieuw wil doen. Hoofdmeester Enzo, die scheidsrechter speelt, vindt dat het niet mag. Marti gaat dan heel sip kijken en hoofdmeester Enzo laat haar opnieuw een kaart omdraaien, die is ook verkeerd! Daarna is het Shin Chan's beurt, Shin Chan draait de eerste keer de kaarten goed om waardoor hij een setje heeft. Daarna is hij weer aan de beurt. Shin Chan draait een kaart om, zijn hand gaat naar een andere kaart waarvan hij denkt dat hij bij de eerste omgedraaide kaart hoort. Marti denkt dat Shin Chan het goed gaat doen. Ze leidt Shin Chan af en verwisseld de kaart zodat Shin Chan de verkeerde zal pakken. Maar op het laatste moment veranderd Shin Chan van gedachte en draait hij alsnog de goede kaart om! Daarna draait Shin Chan twee verschillende kaarten om waardoor Bo aan de beurt is. Bo draait wonderbaarlijk al de kaarten goed om waardoor Shin Chan en Bo winnen! Marti moet heel hard huilen vanwege haar verlies. Ze zegt dat Shin Chan en Bo vals gespeeld hebben en dat ze het opnieuw wil doen, ze is dus een slechte versliezer. Shin Chan doet zijn blote-kontendans om Marti op te vrolijken, maar ze gaat er alleen maar harder van huilen.

Advertisement