Advertisement

Het is een prachtige dag en dus een perfecte gelegenheid om naar de stad te gaan. Het is precies wat opa en oma doen en ze vragen Shin Chan mee. Mitsy denkt dat het wel weer een rotzooi wordt als Shin Chan en opa samen zijn. Die twee zijn qua gedrag als twee druppels water. Dat kan dus heel vervelend worden voor oma denkt Mitsy. Opa is al helemaal opgewonden en Shin Chan ook. Daarna vertrekt het drietal naar de stad.

Shin Chan, opa en oma gaan met de trein naar de stad. Ze gaan allerlei liedjes zingen die nergens op slaan en alle anderen mensen in de trein ergeren zicht eraan. Shin Chan en opa zijn ook al snel aan het zeuren dat ze honger en dorst hebben. Oma vind het maar vreemd want ze zijn pas net onderweg. Shin Chan en opa gaan nog een vreemd Mexicaans dansje opvoeren voor een stel jongens die op een bank in de trein zitten. Ze maken zo duidelijk dat zij op de bank willen zitten. De jongens snappen de boodschap en gaan weg, maar wel met tegenzin. Eenmaal op de bank eten en drinken Shin Chan, opa en oma wat.

Na de treinrit komen ze in de stad aan. Ten eerste gaan ze naar een wolkenkrabber kijken die bestaat uit twee torens. Shin Chan en opa beginnen weer dat ze iets lekkers willen eten en drinken. Oma stelt voor om naar de bovenste verdieping gaan en daar van het uitzicht te genieten en nog wat snacks te kopen. Eenmaal boven aangekomen ziet Shin Chan in de andere toren van het gebouw twee lekkere meiden staan. Shin Chan roept opa en opa ziet de lekkere meiden ook. Snel rennen ze de toren uit en gaan naar de andere toren van de wolkenkrabber. Eenmaal aangekomen daar zijn de meiden al vertrokken en zijn ze er voor niets. Dan zegt opa dat er een andere lekkere meid in de andere toren waar ze net waren staat. Snel rent het tweetal weer de toren uit en gaat weer naar de toren waar oma is. Als ze er zijn zegt opa dat hij zich heeft vergist. Er was geen lekkere meid, het was gewoon oma! Oma is niet blij met die opmerking... Daarna verlaten ze de wolkenkrabber.

Oma vind dat ze goede dingen aan het bekijken zijn. Maar dat kan Shin Chan en opa niets schelen. Ze letten alleen op eten, drinken en mooie meiden. Dan valt hun oog op wat anders, namelijk een speelhal met allerlei arcade videogames. Ze gaan snel naar binnen want het lijkt Shin Chan en opa wel wat. Oma heeft er minder zin in maar ze gaan toch naar binnen. Als Shin Chan en opa wat games hebben gespeeld, vindt oma dat het genoeg geweest is en dat ze weer wat aan cultuur moeten gaan doen. Shin Chan en opa luisteren niet eens naar oma. Oma smeert hem en laat telefonisch aan opa weten dat zij wel wat aan cultuur gaat doen en dat Shin Chan en opa het de rest van de dag zelf maar moeten uitzoeken! Opa is meteen wel een beetje bezorgd om oma, maar nog geen seconde later denkt hij alleen nog maar aan een patatje oorlog.

Oma doet wat ze wil doen en gaat van alles bekijken. Shin Chan en opa houden zich de rest van de dag bezig met snacks eten en ze gaan naar een pretpark in de stad. Aan het eind van de dag maken ze een tochtje op een boot. Vanuit de boot zien ze dat oma vanaf een brug naar hen zwaait en ze gaan naar haar toe.

De dag loopt ten einde... Oma zegt dat ze de kriebels krijgt. Opa zegt dat ze dan maar beter naar huis kunnen gaan. Maar oma bedoelt andere kriebel, namelijk disco-kriebels! Ze heeft zin om de hele avond met Shin Chan en opa te feesten in de disco en dat is dan ook precies wat ze gaan doen!

Advertisement