Advertisement

"Mam eist airconditioning" is het derde segment van de 3de aflevering in de Vitello-dub.

Nederlandse cast

  • Shinchan: Melise de Winter
  • Mitsy: Ingeborg Wieten
  • Harry: Jan Elbertse
  • Winkelmedewerker: Ewout Eggink
  • Winkelmedewerkster: Melise de Winter

Verhaallijn

De ventilator heeft Shinchan stuk gemaakt en het is heel erg warm buiten. Shin's moeder kan er niet meer tegen en wil airconditioning, dus ze gaan naar een winkelstraat. Ze gaan een winkel binnen en zien allemaal spullen staan. TV's, videocamera’s, enzovoorts. Ze gaan kijken voor een computer voor Shinnosuke, maar Shin zelf is heel ergens anders. Hij staat op een massage stoel en wordt misselijk, hij moet overgeven. Ze gaan verder en komen bij de etage van de airconditionings, Shinchan gaat meteen spelen met een airconditioning met afstandsbediening. Maar hij is iets te duur volgens zijn ouders. Ze verlaten de winkel weer, ze komen in een andere winkel een verkoper tegen die 'heel' goedkoop een tweedehandsje verkoopt. Ze zien achter in de winkel een andere die nog goedkoper is, de man zegt dat die van één jaar terug is. Mitsy stelt voor om dan nog maar een jaar te wachten want dan is die andere ook goedkoper, zo wil ze geld besparen. Maar het is nu warm, dus doet ze net alsof ze er wel tegen kan en zegt : ,,Wat maakt zo'n beetje hitte nou uit.” Ze verlaten de stad weer en gaan naar huis.

Weetjes

  • Mitsy geeft toe dat ze een kaal hoofd heeft omdat Shin 's nachts tijdens het slaapwandelen een draaiende airconditioner omgooide. Toevallig had ze nog een gelijkende pruik liggen van de vorige keer dat zoiets gebeurde.
Advertisement